segunda-feira, junho 15, 2009

Wouldn't you like to be a nigger too?

Nigger:The term nigger is now probably the most offensive word in English.
–noun 1.Slang: Extremely Disparaging and Offensive. a.a black person.b.a member of any dark-skinned people.2.Slang: Extremely Disparaging and Offensive. a person of any race or origin regarded as contemptible, inferior, ignorant, etc.3.a victim of prejudice similar to that suffered by blacks; a person who is economically, politically, or socially disenfranchised.
- definição no dicionário de inglês.
Be a Nigger Too(Nas, Untitled album, 2007)
Não que eu adore RAP, mas à pala do meu homem até que tenho andado a ouvir algumas coisas e até acabei por perceber melhor um género que não só não compreendia como nunca me dei ao trabalho de ouvir.
Mr. Nasir Jones, best known as Nas, é um rapper e actor norte-americano. Começou a escrever letras ao nove anos e revelou-se um pequeno prodígio. O seu primeiro albúm, Illmatic, de 94, foi bastante aclamado, sendo inclusivamente reconhecido como albúm de referência dos anos 90.
Esta música é um reflexo da sua personalidade e da maneira como vê o mundo.
Acho esta letra fantástica. Não fazendo apologias, prendeu-me. Afinal é muito simples: a tal n-word é mais uma forma de descriminação. Afinal, niggers são todos, as minorias, os descriminados. Não importa se são pretos, brancos, chineses, pakis,... Os segregados, os que não fazem parte ou o mundo não quer que façam parte, uma grande família... Os que conhecem o lado mais amargo da vida, que partilham essa dor... niggers. E essa palavra ora cuspida, ora evitada.a base? medo talvez. Não sou eu que vou julgar isso. Mas faz pensar.

nigger
A word that everyone else is afraid to define except in utter seriousness, for fear of being branded a rascist, in total ignorance of the colloquial usage of the word, its characterization in popular culture, and the populations of people it is used most by. - from urban dictionary.
I'm a nigger
he's a nigger
she's a nigger
we some niggers
wouldn't you like to be a nigger too?
They like to strangle niggers
blaming niggersshooting nigger
shanging niggers
still you wanna be a nigger too?
True

1 comentário:

Anónimo disse...

Nem mais....so true
couldn't have said it better myself :)

jokinhas

xxxx